The birth of another son pushes a young Mexican, Roberto, to leave his family and head for the USA in search of work. Although he succeeds, the conditions are deplorable. Alambrista! won the Golden Shell at San Sebastian Festival in 1978. On this occasion, the Director?s Cut will be screened in an improved copy, dating from 2004, with a new soundtrack composed by José Cuéllar and certain additional sequences featuring the actor Trinidad Silva.