Mitch, a Border Patrol agent on the Texas/Mexico border, has a strong dislike for Mexicans. Chuck is a young newcomer to the corps and somewhat more idealistic. In a whorehouse a little further south of the border they meet a pretty young prostitute called Engracia. Chuck marries the girl in her country, planning to illegally smuggle her into the USA, but Mitch is having none of it.