In a Texas bay town, a local businessman, Wally, hires several Vietnamese refugees to fish prawns, pushing Shang, a local fisherman, to the edge in his fear of losing his livelihood with the competition from the new arrivals. The tension rises, ending in a violent dispute between the local fishermen and the Vietnamese workers.