In the late 19th century, the Greeks live in Anatolia under Turkish oppression. Many want to emigrate and America is the promised land. Stavros sees the chance to cross the ocean when his father sends him to Constantinople to make money and get the family together. America, America won the Golden Shell at San Sebastian Festival in 1964.