New York City?s Lower East Side, 1896. Jake, a Russian Jewish immigrant, has abandoned the traditions of Eastern European Orthodox Jews. He has cut off his ear locks and shaved his beard, wanting to look and act like ?an American?. Until the day he is summoned to Ellis Island to pick up his wife and young son who have followed him from the old country. Will she be able to assimilate the changes as well as her husband?