La piel quemada looks at the problems of immigration between the regions of a same country with different economic levels. In a little village on the Costa Brava, a bricklayer starts his working day. At the same time, his wife and two sons set out from an Andalusian village on the journey to join him. After months of solitude, the man has managed to rent a place to stay. A short fling with a Belgian tourist introduces him to a world he never knew existed.