After a dramatic crossing, a group of Africans arrive illegally to Spain. One of them is Alou, a 28-year-old Senegalese man. His friend Mulai, who has been living in Catalonia for some time, has urged him to emigrate, offering him the possibility of a good job. Alou progresses towards his destination in a mixture of casual work and little adventures. Las cartas de Alou won the Golden Shell and Silver Shell for Best Actor (Mulie Jarju) at San Sebastian Festival in 1990.