A Polish contractor, Nowak, leads a group of workmen to London to provide cheap labor for a government official based there. Nowak, the only one who speaks English, has to deal with the men as they suffer the temptations of capitalism (there is a communist regime in Poland at the time). News that the unrest in Poland has turned into a military coup makes the situation much more difficult than expected.