A family arrives to Minnesota in the mid-19th century, finding a more fertile soil than the one they had left behind in Sweden, even if they still have to struggle against the elements. Although they?ve no intention of trying to become Americans, the culture of their new country has an increasingly strong influence on their lives. The New Land is the sequel to Utvandrarna (The Emigrants), also directed by Troell a year earlier.