At the end of the 19th century, a boat full of Swedish emigrants arrives to the Danish island of Bornholm in search of work. Among them are Lasse and his son Pelle. They find a job at a large farm where their employers treat them as the lowest form of life. Although Pelle starts to speak Danish, he is still seen as a foreigner; but he refuses to give up his dream of finding a better life than the one he left in Sweden.