Saïd, a 20-year-old Moroccan boy, crosses the Strait of Gibraltar in a boat, arriving after a long journey to Barcelona, where he soon discovers the racist prejudice and legal barriers that oblige him to do jobs no-one else wants. Despite the difficulties, he discovers love and friendship thanks to a journalism student called Anna and a group of North-African immigrants who have put a band together.