Spain, 1960. Two friends, Martin and Marcos, decide to head for Switzerland in search of work. Leaving their families in Spain, they set out for a new life in the Europe of progress and freedom. The arrival of Pilar, Martin?s wife, and Carmen, Marcos? girlfriend, puts an end to their bachelor days. Martin?s father dies and they decide to return home, only to discover that it?s harder to go back than it was to leave.