Mid-19th century, Kristina and Karl-Oskar marry and try to make a living on a little plot of land in a small rural village in southern Sweden. Given that the infertile soil yields poor harvests causing the family to starve, they decide to embark for the USA with a few compatriots, some of whom don?t survive the long, tedious journey. This is the first part of Nybyggarna (The New Land), also screened in this season.