1984. Israel has launched Operation Moses to take Ethiopian Jews to the country. A Christian mother persuades her 9-year-old son to pretend to be a Jew to prevent him from dying of hunger. Adopted by a family of French Sephardic Jews living in Tel Aviv, he grows up in constant fear of being exposed. While he discovers love, racism and war in the occupied Palestinian territories, he never forgets his real mother.