1961-62. The Algerian war is at its peak. Lakhdar, an Algerian immigrant living in the Parisian suburbs, can no longer bear living alone, and decides to bring his wife and children to France. Lakhdar ends up becoming one of those profiteers who exploit their fellow countrymen, not knowing that his wife Nora is involved in militant activity.