Ernst Lubitsch
The King of Spain falls for Rosita, a street singer in love with Don Diego, a penniless nobleman who defends her when she is arrested for singing a song jibing the King. Rosita and Don Diego are thrown into prison and he is sentenced to death. The King has Rosita and Don Diego blindfolded for marriage before he dies, but the Queen saves him by slipping blank cartridges into the executioner's guns.