Ernst Lubitsch
Having earned the Czarina?s love after having saved her small kingdom from revolutionary conspirators, young officer Alexei leaves his sweetheart Anna, the regent?s lady-in-waiting. Pushed by spite to join her conspirators when the Czarina is unfaithful to him, Alexei is arrested on her orders as the chancellor nips the revolution in the bud.