Ernst Lubitsch
Mrs. Erlynne, a woman of dubious reputation, summons Lord Windermere on her return to London, revealing that she is his wife?s mother, believed dead, and demanding money for her silence. She also asks for an invitation to his wife's birthday party, but the latter refuses. Mrs. Erlynne mistakes the letter of refusal for an invitation and turns up at the party, setting Lady Windermere off in a fit of jealousy.