Nephew and heir to the King of a small country, Karl Heinrich is taken to Heidelberg to study by his tutor, Dr. Jüttner. There he falls in love with Kathi, niece of the man who owns the inn at which Jüttner and the Prince are lodging. Karl Heinrich?s happiness is cut short when the King dies and he has to return and occupy the throne.