Ernst Lubitsch
Czar Paul of Russia is a lunatic who trusts no-one but Count Pahlen. While Pahlen wishes to protect the Czar, he is compelled by the horror of his acts to remove him from the throne. Stefan, a guard humiliated and whipped by the regent, joins him in the plot. One night, Stefan shoots the Czar before turning against the Count and firing again.