Ernst Lubitsch
Lieutenant Nikolaus "Niki" von Preyn falls for a violinist called Franzi in Vienna and they become lovers. When the King of Flausenthurm arrives to the city with his plain daughter, Anna, Niki has to stand guard in the street. Standing across the road from Franzi, he smiles and winks at her just as the carriage passes, leading Anna to believe that the gestures were meant for her.