Ernst Lubitsch
At the end of WWI, young Frenchman Paul Renard is haunted by the memory of Walter Holderlin, the young German soldier he killed. Having read and signed Walter's last letter, he heads to Germany with the intention of confessing to the soldier's family and begging their forgiveness. However, once there, he is unable to come clean and pretends to have been Walter's friend. Paul and Elsa, Walter's fiancée, fall in love as he becomes more familiar with the Holderlin family.