Ernst Lubitsch
Comrades Iranoff, Buljanoff and Kopalski are sent to Paris to raise money for the Russian government by selling the confiscated jewels of the Grand Duchess Swana, who lives in the French capital. The three men move into a luxury hotel while the French courts determine who is the rightful owner of the jewels. The Russian government sends Nina "Ninotchka" Ivanovna Yakushova to put things right.