Ernst Lubitsch
Joseph Tura and his wife Maria top the bill at a Warsaw theatre company. Young aviator Lieutenant Sobinski is madly in love with the girl and the two arrange to meet in her dressing room during the play they are putting on (Hamlet). He leaves the theatre to see her just as Joseph starts the "To be or not to be" soliloquy. Germany invades Poland and Sobinski has to leave for England, although he will have to return to Warsaw to disarticulate a conspiration against the underground movement.