Ernst Lubitsch
Young, libertine and insolent, Pinkus is thrown out of school and lands a job in a shoe shop, doing away with all convention. Perhaps Lubitsch?s most characteristic performance (with a Jewish humour typical of the time, subsequently considered to be controversial) and his first big hit as a director. It was also his first collaboration with the screenwriter Hanns Kräly, a regular in his silent movies.