Ernst Lubitsch
The daughter of a widower who?s girlfriend works in a bookshop falls in love with one of the shop assistants. Lubitsch shows a more serious and emotional side, helped by the complicity of actor Emil Jannings, who with this petit-bourgeois part already gave a glimpse of what was to become the character of his life, the schoolmaster in Josef von Sternberg?s Der Blaue Engel (The Blue Angel, 1930). A detailed description of city life at that time, with a key scene in the ballroom.