Ernst Lubitsch
The tale of Don José, madly attracted to the cigar-selling gypsy, Carmen, as per Prosper Merimée?s immortal creation, maintains the original structure in the shape of a lasting flashback in this version by Lubitsch lavishing glory upon a sensual, seductive Pola Negri. With sets worthy of Hollywood at its most splendorous, the director, already popular in the Germany of the time, was highly acclaimed throughout Europe.