Ernst Lubitsch in Berlin
This documentary, presented as a world premiere at San Sebastian Festival, throws new light on Lubitsch?s Berlinese epoch through filmed documents and testimonies. His daughter, Nicola Lubitsch, takes us through the period with the help of film historians, specialists on his work and some of today?s most outstanding German directors; personalities like Tom Tykwer, Michael Hanisch, Hans Helmut Prinzler, Enno Patalas, Jan-Christopher Horak, Wolfgang Becker, Amanda Goodpaster and Dani Levy. Numerous film extracts, unknown photographs and interviews with Lubitsch, the actress Henny Porten and other first-hand witnesses complete this exhaustive portrayal of one of cinema?s true geniuses.