The story starts in August 2002, at a meeting at which Nicolas Petrov reads out the Inter-American Human Rights Court verdict ordering the Venezuelan State to compensate the relatives and victims of the tragic events of 27th February 1989. Those present recall the tragic, bloody events marking a before and after in contemporary Venezuelan history. The people appearing in El Caracazo are only a small part -based on testimonial fiction- of a social tragedy that changed the country.