Roberto, 50, is a successful brain surgeon faced for the first time with an irreversible diagnosis. He has a tumour. He decides to take a break from his affections, occupations and ghosts and put his existence on hold. Everything goes according to plan until Maria crosses his path. On an impluse he can?t quite get used to, he follows her to Punta del Diablo, in Uruguay, where he discovers that her freedom has its owner: Franco. The silence of a desolate place and Franco?s sudden absence stops time in a terminal moment he is obliged to survive despite himself. His indifference towards everything is complicated by the presence of Maria, who slowly breaks down his resistance, bringing him more into tune with life and the incertitude created by the certainty of his feelings.