Desperate and down on his luck, 25-year-old David has failed as a student and lost the grant on which he got by. To earn it again, he has to sit an exam a year on. Waiting for time to pass, get the exam over and done with and recover his independence, David has landed in La Pedrera, a small seaside health resort where his father has left him to build his own home. This is the tale of how a house was built and David?s tragicomical struggle to survive in his new world, a place where there are almost as many dogs as there are men, where there are practically no women, where nobody wants to work and things are done for reasons of friendship more than anything else.