Meteoro is set against the inauguration of Brasilia and the endeavour to connect the new capital to the rest of the country by road. The outfit in charge of building the stretch from Rio to Fortaleza is left to its own devices in an inhospitable area running through the middle of nowhere. They receive provisions and every month, with the full moon, are visited by ?Madam?s girls?, the prettiest prostitutes in the region. One night, the radio announces the military coup d?état, strangely preceded by a yellow meteor that crosses the sky. The passing of time sees their condition deteriorate. Desperately hungry and thirsty, they sight a meteorite as it hits the ground, opening a little underground fountain. This phenomenon coincides with the arrival of Julião, an Indian who tries to decode the messages drawn on the sky by the Ancient folk with the passing of the stars. They found a village, baptise it as Meteoro and live happily until, one day, a Brazilian Air Force helicopter arrives.