Fuera del cielo takes place in a single day... in 24 hours to be exact. It starts at 6 in the morning with the return, after a 5-year absence, of Malboro, Cucú?s elder brother, from whence the brothers set out on a journey round the places inhabited by their relatives to show them how close and loyal they are. The deadline is 6 o?clock the following morning. This is a film about orphanhood; not about orphanhood through dead parents, but through the nonexistence of maternal and paternal links. All of the characters are basically social orphans, bringing them uncertainty, pain and disease no matter what their social class.