Heracles is a poor young black boy from São Paulo recently released from the remand home in which he was doing time who?s attempt to turn a new leaf in life lands him a job as a motorcycle courier. On his first day at work, still on trial, he is given twelve tasks to do, bringing him into contact with a motley crew of big city inhabitants: civil servants, cops, lawyers, teachers, drug dealers, etc. The tension between Heracles? apparent fragility in the face of the problems set before him and his endeavour to find a new life far from the world of crime draws a realistic portrait of one of the biggest social issues in today?s Brazil: that of youngsters with no perspectives.