Brazil, the late 60s. University student Cristiana and her literature professor, Saulo, share a love story impregnated with revolutionary ideals. As the repression increases, Saulo decides to quit the University, join the armed fight and live in clandestinity. Cristiana accompanies him, but spends most of her time alone, confined to a flat in Belo Horizonte, while Saulo is occupied by actions outside of the hideout. Finally, Cristina is given the mission of caring for a wounded militant whom, to protect the girl, has been told to keep his face covered with a hood. This new comrade presents another rare characteristic for a guerrilla fighter: he is a ballet dancer obsessed with Nijinsky. Slowly, the interaction between Cristiana and the young hooded man crosses the line of strictly political action, with evident repercussions on Saulo.