The video that we present is part of a Didactic Project for the learning of History, Geography and the use of audiovisual media in in the classroom during the 2nd year of high school, for the subject of History of Andalusia. Its location is centered in the space of the Strait of Gibraltar, to acquire a global vision of its geography and its history from the construction of seven videos made in the classroom.