Having inherited his father?s job after the latter suffers a stroke, Jorge resists a seemingly inevitable destination. In recent years, he has struggled hard to do his work, take care of his father and study for a degree. Now he?s determined to find a new job. He meets Paula through his brother Antonio, striking up a strange relationship pushing him to lose his feeling of responsibility for everything and confront his desires, ignoring what others expect of him. So things could be different... or not. AzulOscuroCasiNegro is about a state of mind, an uncertain future, a colour. A colour we don?t always recognise, that changes depending on the light, angle and attitude from which we look at it. A colour reminding us that we often make mistakes, and that sometimes things are not the colour they seem to be.