At 40, Juan Olmedo has survived a shipwreck from which the only thing he was able to save was his niece and his mentally retarded brother. Behind him, in a different city, he left a past as dramatic and capricious as the winds that lash the Atlantic coast of Cadiz where he flees his memories. In this out-of-the-way place, Juan meets Maribel, his cleaning lady, and Sara, another ?outsider? and newcomer like himself who unexpectedly help him face the memories that torment him relentlessly: a secret impossible love affair with his sister-in-law, and the mysterious death of the brother he loved best and hated most: Damián.