The school term ends for summer. Karlita, a student at a comprehensive school in Vallecas Villa (Madrid), returns to her native country of Ecuador on holiday. Soraya, elder sister of one of Karlita?s classmates, also returns home: to Morocco. The two girls will show us some of the reasons why so many people abandon their roots in search of a better life. Pobladores is not just another film about immigration, or only about immigration. It is about different people from different countries, but with extremely similar motivations and concerns. Their characters make the audience feel hopeful rather than sad, they seek understanding instead of compassion and expose with their lives the reality of the many immigrants who don?t come to Europe in search of charity, but of a better future for their families.