Cuadernos de contabilidad de Manolo Millares is a documentary on the childhood and youth, the years of taking shape as a person and painter of one of the most intense and profound artists in contemporary Spanish painting. This tale of these years was written by Manolo Millares himself, memoire-style, in several accounting ledgers published by the IVAM in 1998. It also shows the memoires of his living brothers, and of other characters closely related to him who reflect the artistic atmosphere of the Canary Islands in the years of the Republic, the Civil War and the immediate post-war period.