La dama boba is set in the 17th century around two sisters who flee the male chauvinism of the period in two very different ways. One, by burying herself in books, and the other, by feigning stupidity. But the arrival of two suitors sparks competition between them. Rivality and love will make the girls discover their true personalities as the dumber of the two finally shines through as the smartest.