The Legend of Time tells the story of Isra, the young gipsy boy who never sings again after his father?s death, despite belonging to a tradition of Flamenco singers, and who dreams of travelling far from the island on which he was born; and the story of Makiko, who comes to the island to learn more about a tradition and understand a life unfamiliar to her in the hope of being able to deal with the inexpressible emotions aroused by her father?s illness. Two characters whom, although they don?t know it yet, are about to become other people.