Famous knight Tirant Lo Blanch receives orders from the Emperor of Byzantium to free Constantinople from Turkish seige. Tirant doesn?t defraud the Empire?s expectations of a military pushover; his men are a carbon copy of the ferocious Almogavars and he a shrewd strategist not impressed by the fact that the Turks are greater in number. Knowing how to win, he proceeds to do so, using his victory to overcome Carmesina?s natural opposition to losing what she considers to be her most intimate belonging: her virginity. Carmesina -no more than a girl- is the presumed and unique heir to the Empire. Tirant is young, attractive and, by all accounts, invincible. There?s only one problem: he doesn?t come from noble lineage.