Confused after months of searching for material to write about a time in history of which a journalist has often told him stories, Marc calls his brother David and they set off on a short holiday. But Marc can?t switch off and David takes him further south, to a place they?ve heard attracts people from far afield in pursuit of a fish with cat-like whiskers. Without realising it, the two brothers enter a countryside unknown to them, where their grandparents had experienced many an adventure, coming across a series of drifting characters who submerge them in a lost paradise.