Finn, a middle-aged English teacher entering a mid-life crisis impelled by a recent tragedy for which he counts himself responsible, decides to abandon his routine life and sell encyclopedias to the town locals. But Finn?s anxieties begin to consume him as he finds himself pursued by an unrelenting ghost. Circling through sleepless nights and desperate days, The Sensation of Sight intertwines lives of loneliness and disconnection, fatefully leading him towards an unexpected, sublime awakening.