Life is a long path of adapting to fear. Monica, 33 years old and recently separated, waits for the results of a medical examination; the uncertainties deriving from the meaning of life are the secrets Monica keeps from her family. Maybe she doesn?t have the courage to tell them what she?s waiting for or she doesn?t have the patience to withstand the attitudes of her self-centred family or, perhaps, she doesn?t want to ruin the forthcoming family birthday. Monica tries to ignore the wait, continuing with her routine and her family; a charming family with the ability to deny all problems. For how long will she be able to keep her fear quiet?