On the eve of a special day, family ties show themselves to be fragile before the shared feeling of tremendous loss. Uncle Manuel, a very special man, raises his teenage nephews and helps his brother-in-law, an unemployed trade unionist. Mum?s house will be the heart of this evening in which the family can delve into a world of lost dreams.