Proibido proibir is the story of Leon, a sociology undergraduate, his girlfriend Leticia, an architecture student who falls in love with Paulo, a medicine student and Leon?s best friend and roommate. For this reason the triangle never consummates, causing tension between them. Colleagues at the Federal University, they get to know Rosalina, a terminal patient at the University Hospital where Paulo is doing his internship. Trying to find information about her two sons, the students discover the city violence. Leon is shot when trying to save the younger of Rosalina?s sons as he flees from the policemen who had killed his brother, a street vendor, and Leticia brings him home for Paulo to remove the bullet. This tragic experience strengthens Paulo and Leticia?s love, while binding the friendship between all three.