Karitas, a single mother of four, is desperately trying to make ends meet. Fighting a losing battle for custody of her three daughters, she's oblivious to what's going on with her twelve year old son Gudmund, a victim of school bullying. Gudmund's only friend is the schizophrenic Marinó, a child trapped in a grown man's body. When Marinó, who still lives with his mother, finds out she has secretly been dating a stranger, his grip on reality starts to slip. Meanwhile, Gardar, a hard-man debt collector, has been exiled both from the criminal underworld and from his family. Looking to make a fresh start in life, he decides to seek out his son Gudmund whom he has never seen. But his unexpected arrival in the boy's life proves to be the catalyst for a chain-reaction of dramatic events.