Juan Martin, a young boy from San Sebastian, decides to spend the summer in a remote hillside farmhouse to improve his Basque. But there he discovers that the language they use has little in common with his classroom learnings. The family consists of the father, the grandmother and four children. On the one hand are the linguistic problems, and on the other our star?s lack of savvy in this new rural world. Although the sensual Ixabel, the youngest daughter in the family, awakens feelings previously unknown to him, she already has a partner in Anjel Mari, a handsome pelota ace. The climax arrives at the village celebrations where we are treated to a magnificent pelota game, bets, dances, and the way personal relations take shape; or in other words, who goes out with who.